Letadlem
Po většinu naší plavební sezóny létají SmartWings z Prahy do Splitu a Dubrovníku a nově Ryanair z Prahy do Zadaru. Jinak je nutno letět s přestupem – zpravidla ve Vídni (z jižní Moravy může být blíže než Praha), Záhřebu nebo Budapešti.
Zvolíte-li ve vybraných termínech (v plánu plaveb označených černým autíčkem) pro dopravu do přístavu a zpět letadlo, slevíme vám z ceny zájezdu 3000 Kč/os. Pro tento účel je však v takových zájezdech rezervován omezený počet míst, a proto je nutná dohoda s námi ještě před přihlášením. Naopak se v takovém případě může stát, že budou dříve obsazena místa v autobusu a „zbydou“ už jen místa pro vlastní dopravu.
Pokud se k letu ve vlastním aranžmá rozhodnete, rádi vám neformálně poradíme s návaznou dopravou do přístavu z letiště Split, Dubrovník anebo Zadar. Tuto přepravu však nezajišťujeme a negarantujeme.
Zatímco na náš případně zpožděný autobus loď čeká, na zpožděné letecké účastníky čekat nemůže – přijedete-li pozdě, je na vás, jak naši loď někde doženete.
Proč na loď nelétáme organizovaně?
- Je to složité. Zvlášť s koly, která je nutno přepravovat v rozloženém stavu v krabici nebo speciálním vaku. Museli bychom zajistit nejen let, ale i (drahou) návaznou dopravu pro lidi a pro kola z letiště do přístavu. V letadlech je počet přepravovaných kol omezen na několik málo kusů, rozhodně by tedy větší skupina nemohla letět se svými bicykly. A čím víckrát se kola překládají, tím větší je pravděpodobnost jejich poškození.
- Je to časově nespolehlivé. Vyzkoušeli jsme to s firemními skupinami, jejichž kategorickým požadavkem byla letecká doprava. Vícekrát došlo k zásadnímu narušení programu, jednou dokonce kvůli zpoždění letu skupina zvolila náhradní dopravu zpět do Česka naším autobusem, kterým se domů dostala dřív, než letadlo skutečně přiletělo.
- Je to nepříjemné. Představte si cestu na letiště, odbavení, pasovou kontrolu, osobní bezpečnostní kontrolu, čekání u odletové brány. A po příletu to samé v bleděmodrém. Stojíte ve frontách často přes dvě hodiny. A na letiště také musíte dojet. Při letu s přestupem je to ještě zdlouhavější. V autobusu na dálnici to sice není veliké potěšení, ale sedíte v klidu na místě a většina si umí přes noc sice ne bůhvíjak, ale přece nějak zdřímnout.